0624 Half of Japan's Elementary Students Have Used ChatGPT
Half of Japanese elementary school students say they have used the AI chatbot ChatGPT. That's despite ChatGPT saying its users must be at least 13 years old, while Japanese elementary school students are aged 6 to 12.
Nifty Corporation, a Japanese internet service company, surveyed 1,430 kids between March and April this year. It found that 51% of elementary school students had used ChatGPT.
That went up to 63% among junior high school students, who are aged 12 to 15. ChatGPT says children aged 13 to 18 need to get their parents' permission to use it.
Meanwhile, 37% of elementary school students — and 45% of junior high school students — said they had used AI for homework or studying. However, the survey also counted digital assistants like Alexa and Siri as AI.
Kids said they had used AI to do things like check their homework, explain math problems, or help them structure essays. Some said they had asked a digital assistant to set a timer for them.
Almost 90% of the kids said they had no rules at school or at home regarding their use of AI.
Those who did have rules said these included things like not using AI to do homework for them, only using it to get ideas, or having a time limit for how long they could use it.
Nearly three-quarters of children said they were interested in AI.
When asked what type of AI they would like to have, some said they'd like to have AI that didn't just answer questions, but that they could talk to like a friend, and that would play with them and listen to their problems.
日本の小学生の半数が、AIチャットボットのChatGPTを利用したことがあると述べている。 ユーザーは13歳以上でなければならない、とChatGPTが述べているにもかかわらずだ。日本の小学生は6歳から12歳だ。
日本のインターネットサービス企業であるニフティ株式会社は、今年3月から4月にかけて1,430人の子どもたちを対象に調査を実施した。 その結果、小学生の51%がChatGPTを利用したことがあることが分かった。
12歳から15歳の中学生では、それは63%まで上昇した。 ChatGPTは、13歳から18歳の子どもは親の許可を得てから利用する必要があると述べている。
一方、小学生の37%、中学生の45%が宿題や勉強にAIを利用したことがあると述べた。 しかし、この調査ではAlexaやSiriなどのデジタルアシスタントもAIと見なしていた。
子どもたちは、宿題のチェック、算数の問題の解説、エッセイの構成の助けなどにAIを利用したことがあると述べた。 一部の子どもたちは、デジタルアシスタントにタイマーをセットしてもらったことがあると述べた。
子どもたちの約90%は、学校でも家庭でもAIの利用に関するルールはないと述べた。
ルールのある子どもたちは、AIを使って宿題をしない、アイデアを得るためだけに使う、使うことのできる時間に制限を設けるといったルールがあると述べた。
子どもたちの約4分の3がAIに興味があると述べた。
どんなAIが欲しいかを尋ねたところ、一部の子どもたちは、質問に答えるだけでなく、友達のように話すことができたり、一緒に遊んだり、悩みを聞いてくれたりするようなAIが欲しいと述べた。