Apple is the most valuable brand in the world according to a new ranking of the world's top brands. Except for 2023, when Apple came second to Amazon, the Apple brand has been in first place in the ranking since 2021.
The Global 500 report is an annual study by the London-based marketing company Brand Finance that ranks the world's strongest and most valuable brands.
The report values the Apple brand at $574.5 billion, putting it well ahead of Microsoft, which takes second place and is valued at $461 billion. Four out of the top five brands belong to technology companies, with Google coming in third place and Amazon coming in fourth. In fifth place is the American retail brand Walmart.
Eight of the top 10 are American brands, with Facebook coming in eighth place and the AI brand Nvidia coming in ninth.
Samsung Group is South Korea's strongest and most valuable brand, coming in sixth place in the global ranking. Samsung Group saw an 11% growth in value since 2024, and has managed to stay in the top 10 for over 10 years.
China also has two brands in the top 10. The TikTok/Douyin brand — Douyin is a version of the TikTok app used in China — took seventh place. And the state-owned electric utility company, State Grid Corporation of China, took 10th place.
Although Japan does not have any brands in the top 10, it does have 37 brands in the Global 500 ranking, which puts the country in fourth place for total brand value, behind the US, China and Germany.
Toyota is the top Japanese brand in this year's global rankings. Its brand value increased by 23% from last year to $64.7 billion, and in the brand value ranking it went from 21st place last year to 18th this year.
世界のトップブランドの新しいランキングによると、アップルは世界で最も価値のあるブランドだ。 アップルがアマゾンに次ぐ2位だった2023年を除けば、アップルブランドは2021年以降、ランキングの1位を維持している。
グローバル500レポートは、ロンドンを拠点とするマーケティング会社ブランド・ファイナンスが毎年実施している調査で、世界で最も強力で価値のあるブランドをランク付けしている。
このレポートでアップルブランドは5745億ドルと評価されており、4610億ドルと評価されている2位のマイクロソフトを大きく引き離している。 トップ5のブランドのうち4つがテクノロジー企業で、グーグルが3位、アマゾンが4位に入っている。 5位は米国の小売ブランドであるウォルマートだ。
トップ10のうち8つは米国のブランドで、フェイスブックが8位、AIブランドのエヌビディアが9位に入っている。
サムスングループは韓国で最も強力で価値のあるブランドであり、世界ランキングでは6位に入っている。 サムスングループは2024年以降、価値が11%増加し、10年以上トップ10にとどまっている。
中国からも2つのブランドがトップ10に入っている。 ティックトック/ドウインブランド(ドウインは中国で使用されているティックトックアプリのバージョン)が7位だった。 そして、国営の電力会社である国家電網公司が10位だった。
日本からトップ10入りしたブランドはないが、グローバル500のランキングには37のブランドが入っており、同国はブランド価値の合計で米国、中国、ドイツに次ぐ4位となっている。
トヨタは、今年の世界ランキングで日本のブランドのトップとなっている。 同社のブランド価値は昨年から23%増加して647億ドルになり、ブランド価値ランキングでは昨年の21位から今年は18位になった。
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