Businesses across the world are looking at how they can use artificial intelligence to work more efficiently. Not every idea is a winner, though, as American fast food chain Taco Bell has discovered.
Taco Bell, which sells Mexican-style fast food, has brought AI-ordering to 500 of its drive-through restaurants since last year. The AI was supposed to make ordering easier while reducing the time people had to wait for their food.
However, customers have been sharing problems with the AI ordering system online. In one video on Instagram, a customer is trying to order a soda only for the AI to keep asking, "And what will you drink with that?"
Others say they've had things they don't want added to their orders, or been charged twice.
Some people don't want to use the AI system at all. A YouTube video has gone viral in which a man "breaks" the AI by trying to order 18,000 cups of water. He wasn't especially thirsty — he wanted to make the system connect him to a human worker to take his real order.
His plan worked — because almost immediately after he asks for thousands of cups of water, the AI is replaced by a person.
Other fast food companies have had issues with AI too. McDonald's has removed it from its drive-throughs because of mistakes. For example, one customer had thousands of dollars worth of chicken nuggets they didn't ask for included in an order.
But Taco Bell isn't completely giving up on AI. Instead, the company's chief digital and technology officer, Dane Mathews, told the The Wall Street Journal that Taco Bell will now think carefully about where it uses AI in the future — and that won't include drive-throughs!
世界中の企業が、より効率的に働くためにどのように人工知能を活用できるかを検討している。 しかし、米国のファストフードチェーンのタコベルが気付いたように、すべてのアイデアが成功するわけではない。
メキシコスタイルのファストフードを販売するタコベルは、昨年からドライブスルー店舗500店にAI注文システムを導入してきた。 AIは注文を簡単にし、人々が食べ物を待つ時間を短縮するはずだった。
しかし、顧客はAI注文システムに関する問題をネット上で共有している。 Instagramに投稿されたある動画では、顧客がソーダを注文しようとしたところ、AIが「それと一緒に何を飲みますか」と繰り返し尋ねてきたという。
他の人たちは、望んでいないものが注文に追加されたり、二重に請求されたりしたことがあると述べている。
AIシステムを全く使いたくないという人もいる。 あるYouTube動画がバズっており、それには男性が1万8,000杯の水を注文しようとしてAIを「壊す」様子が映っている。 彼は特に喉が渇いていたわけではなく、システムを人間の従業員につないで、本当の注文を受けてほしいと思ったのだ。
彼の計画は成功した。何千杯もの水を頼んだほぼ直後に、AIから人間に代わったからだ。
他のファストフード企業もAIに関する問題を抱えてきた。 マクドナルドは、ミスがあったためドライブスルーでの利用をやめた。 例えば、ある顧客は頼んでいない数千ドル分のチキンナゲットが注文に含まれていた。
しかし、タコベルは完全にAIを諦めているわけではない。 代わりに、同社のデジタル・テクノロジー最高責任者であるデーン・マシューズは、タコベルは今後どこでAIを活用するかについて慎重に検討していく、そしてその対象にドライブスルーは含まれない、とウォール・ストリート・ジャーナルに語った。
'25영어기사 > 09' 카테고리의 다른 글
0913 Time in Nature Gives Our Life Meaning (0) | 2025.09.13 |
---|---|
0910 Low-Sleep Japan Marks 'Autumn Sleep Day' (0) | 2025.09.10 |
0908 Eating Ramen Frequently May Increase Death Risk (0) | 2025.09.08 |
0907 Music Can Help Us Imagine Social Interactions (0) | 2025.09.07 |
0905 Jeju Publishes Behavior Guide for Tourists (0) | 2025.09.05 |