Central Shinkansen Trains to Get Private Luxury Seats
東海道新幹線にプライベート感と贅沢さを備えた座席が登場

Connecting Tokyo to other important cities like Osaka and Kyoto at a high speed, the Tokaido Shinkansen is a very popular way of traveling across central Japan.

Passengers can choose between a seat in the Ordinary Car, which is like economy class on an airplane, or the more comfortable Green Car. Travelers wanting some luxury and more space to themselves will soon have more choices too.

In 2024, Central Japan Railway (JR Central) announced plans to add private booths to some of its Tokaido Shinkansen Green Cars in 2026. These booths will include their own Wi-Fi, and a single comfortable seat with a leg rest and air conditioning.

The train company expects these private booths to be used by business people who may need to have meetings, as well as anyone who wants some privacy.

And JR Central has now announced plans for semiprivate booths that can seat a group too.

It says it will replace 20 of the 68 seats in some of its Tokaido Shinkansen Green Cars with two luxury booths. Each booth will have lockable doors and three seats, which will be able to turn around so passengers can speak face-to-face.

There will be a longer wait for these semiprivate booths, though, because they won't be available until March 2028. JR Central says both the private and semiprivate booths will be on around 30% of its Tokaido Shinkansen services.

For now, luxury on a shinkansen is still a seat in the Green Car — and be sure to take one on the right side if you're traveling from Tokyo and want to enjoy a view of Mount Fuji!

東京と大阪や京都などの重要都市を高速で結ぶ東海道新幹線は、日本の中央部を横断するのにとても人気のある移動手段だ。

乗客は、飛行機のエコノミークラスのような普通車か、より快適なグリーン車の座席を選ぶことができる。 より贅沢で、自分の空間をもっと確保したい旅行者は、間もなく選択肢が増えることになる。

2024年、JR東海は2026年に東海道新幹線グリーン車の一部にプライベートな個室を設置する計画を発表した。 この個室には専用のWi-Fiが完備され、フットレストの付いた快適な座席と空調が備わっている。

同鉄道会社はこの個室ブースを、打ち合わせが必要なビジネスマンや、プライバシーを確保したい人が利用することを期待している。

また、JR東海は今回、グループで座ることのできる半個室を設ける計画を発表した。

同社は、東海道新幹線グリーン車の一部で、68席のうち20席を、2つの贅沢な個室に換える予定だと述べる。 それぞれの個室には施錠可能なドアと3つの座席が設置され、乗客が対面して話せるように回転させることができる。

この半個室は2028年3月まで利用できないため、長く待つことになる。 JR東海によると、個室と半個室は、東海道新幹線の約30%の運行に適応される予定だ。

今のところ、新幹線での贅沢といえばグリーン車の座席であり、東京からの移動で富士山の眺めを楽しみたい人は、ぜひ右側の座席に座るように。

 

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